Nepal – Bandipur & Kathmandu

Hoi allemaal!

Inmiddels zijn we weer een aantal dagen verder dus weer tijd voor een verhaaltje !

Na het ontbijt in Bandipur zijn we nog even door het dorp gelopen: een heel schattig dorpje waar iedereen nog op ouderwetse manier leeft en wat dus nog niet volledig overlopen is door toeristen. En dat maakte het erg leuk!

Daarna door naar Kathmandu, over weer een hele mooi weg! Wel erg bochtig dus snel gaat het nog steeds niet. Maar goed, als je wat te kijken hebt scheelt het al een heleboel!

Aangekomen in Kathmandu op zoek naar een hotel: we wilden niet met de auto door het centrum, dus we hebben het hotel gebeld waar we later die week ook zouden zitten en zij bleken nog plaats te hebben. We gingen dus naar Tings tea lounge hotel, een voor in de top 3 beste hotel van de reis! Het heeft Deense eigenaren en dat is te merken: alles zoals we gewend zijn en kleine dingen die we in andere hotels misten hebben ze hier wel! We zitten hier in de aankomende weken wel redelijk wat nachten!

De eerste dag in Kathmandu weinig gedaan, we zijn alleen op zoek gegaan naar een slaapzak: we hebben nieuwe nodig voor Tibet, wat degene die we nu hebben zijn echt niet warm genoeg! En dan kopen we er ook maar meteen veren sloffen bij; ons zullen ze niet hebben! :)

De volgende dag hebben we onze reisgenoten voor Tibet ontmoet! De 4 motorrijders die Tibet zullen gaan trotseren (wij zitten in ieder geval nog redelijk warm in de auto …). Gezamelijk uit eten geweest en het ziet er goed uit! Verder weer rustig aan gedaan, want eigenlijk zijn we aan het wachten op de aankomst van Rutger’s moeder en broer morgen! We kunnen dus niet weg uit Kathmandu. Voor ons even wennen dat we niet ‘s morgens pas bedenken wat we de dag zullen gaan doen, waar we heen zullen rijden en waar we zullen slapen :)

De dag erna zouden ze dan aankomen! Dus beetje rustig gaan lunchen en dan op weg naar het vliegveld. We waren net onderweg toen ze al belden: ze waren al geland! Gelukkig waren we snel op het vliegveld en konden we ze opvangen bij het uit de gate komen! heel gezellig dat ze er zijn na zo’n lange tijd!
‘s Avonds vroeg naar bed, want zo’n vliegreis hakt erin en vanaf morgen moet er natuurlijk rondgekeken worden in het land, ze zijn er maar een week!

We hadden een vol programma dus de volgende dag meteen Kathmandu zelf verkennen: Thamel (de toeristenwijk), de straten daar, Durbar square (het grote en oude plein van Kathmandu) en we zijn naar Swathambuth gegaan. De grootste bezienswaardigheden hebben we dus gezien! Moe maar voldaan ‘s avonds bij een goed steakhouse uit eten geweest, een goede lap vlees is altijd meegenomen en omdat het in de toeristenwijk zit, kun je zelfs koe krijgen (die overigens wel in India geslacht worden, in Nepal staat hier een gevangenisstraf op!).

De tweede dag hebben we gevuld met bezienswaardigheden in Kathmandu valley: Pashupatinath en Bakthapur. De eerste is de belangrijkste Hindi tempel ter wereld (te vergelijken met het Vaticaan), waar ook een burning ghat ligt, ofwel een crematieplaats (zoals ook in Varanasi in India ligt). We hebben hier met een gids rondgelopen, die ons van alles vertelde over het Hinduisme en de tempel. Bij de burning ghat konden we de hele ceremonie zien, omdat op het moment dat we aankwamen net iemand aan was gekomen. Heel interessant en ook hier weer niet treurig (later werd er een, waarschijnlijk, jong persoon gecremeerd, toen hebben we voor het eerst vrouwen zien huilen).
Daarna met de auto door naar Bakthapur, één van de drie koningssteden van Nepal. Een heel mooi stadje met veel oude gebouwen! Daar hebben daar uren rondgelopen, verschillende pleinen en kleine schattige straatjes gezien. De moeite waard dus!

Nu zijn weer even in het relaxte hotel, waar we vanavond weer slapen om morgen door te rijden naar Bandipur en Ton en Francine dit te laten zien.

Groetjes vanuit Kathmandu!

Cathelijne, Rutger, Ton en Francine

This entry was posted in Nepal. Bookmark the permalink.

8 Responses to Nepal – Bandipur & Kathmandu

1. Rutger & Lijn says:

Daar moet je dan wel voor betalen :-)

2. Rutger & Lijn says:

We zijn het nog niet vaker tegen gekomen … Maar hier stonden er wel 10 op een rij (zoals vaak .. Ze verkopen allemaal het zelfde op een bepaalde plek .. Er is niemand die denkt: zij verkopen thee, laat ik er cakejes bij verkopen!)

3. Zeno says:

Ik zie alleen maar tanks ;-)

4. mama Wilma says:

No road at all!!

5. mama Wilma says:

Lekkerrrrr!!!!

6. mama Wilma says:

Ik zou niet onder die losse stenen gaan staan!!

7. mama Wilma says:

Doodzwijgen dan is het er niet?

8. mama Wilma says:

Stoere foto, Lijnie!

9. Mama Francine says:

Dit bord staat ook langs de weg tussen Heeze en Someren erg he!

10. mama Wilma en papa Heddy says:

Ik was ook niet meegegaan hoor!!

11. mama Wilma en papa Heddy says:

Rutger moet inderdaad een topdag hebben gehad!!

12. mama Wilma en papa Heddy says:

Mooie foto, maar wel geen echt strandweer!

13. mama Wilma en papa Heddy says:

Wat grappig! Hoe toevallig kan het zijn dat je er twee op hetzelfde moment tegenkomt?

14. mama Wilma en papa Heddy says:

Wat raar, al die dure auto’s die op deze foto staan. Dat valt me meteen op!

15. mama Wilma en papa Heddy says:

Je mag wel weer heel veel in die bunker!!

16. mama Wilma en papa Heddy says:

Goede vermomming!!

17. mama Wilma en papa Heddy says:

Was dat wel met een gids?

18. mama Wilma en papa Heddy says:

Hier werd dus wel enige zelfwerkzaamheid gevraagd!

19. mama Wilma en papa Heddy says:

Een echte safari!

20. mama Wilma en papa Heddy says:

Ziet er niet zo camping-achtig uit.