India – Dehradun, Corbett Tiger Reserve & naar Delhi

Hoi allemaal!

Het heeft even geduurd voor weer goed internet hadden, maar hier dan weer een berichtje over onze belevenissen!

Na onze aankomst in Dehradun moesten we op zoek naar een hotel. Waar Rutger eerder had geslapen bleek geen openbaar hotel meer te zijn, dus na beraad wilden we doorrijden naar Musoorie, een bergdorpje vlakbij Dehradun, om daar een hotel te zoeken. Maar 2 km uit het dorp stuitten we op een heel mooi hotelletje! We hebben besloten niet verder te rijden en daar te blijven slapen. Ons eerste echt Westerse hotel, dus zoals bij ons de hotels eruit zien met een dik matras, en een deken! We hebben daar dan ook heel relaxt geslapen.

De volgende morgen een heel lekker ontbijt gehad en besloten om alsnog richting Musoorie te rijden voor een rondje door het dorp en het zien van de Himalaya. Toen we onderweg gingen, bleek het niet helder te zijn … Jammer want nu heb ik de Himalaya nog steeds niet gezien. Het komt nog wel maar dit was toch de eerste mogelijkheid :)
Het dorpje zelf was erg leuk, met een winkelstraatje (hoewel erg toeristisch, en dat zijn we niet meer gewend) waar we een hapje gegeten hebben bij de lokale Nirula’s (een soort macdonalds, maar dan met alleen Indiaas eten). Hierna doorgereden naar een hoger gelegen deel van het dorp voor nog een poging om de Himalaya te zien maar het mocht niet baten, ze wilden niet tevoorschijn komen :)

Aangezien het toen inmiddels einde van de middag was, teruggereden naar Rutger ‘s eerdere hotel, omdat er vandaag een kennis zou zijn. Hij heeft het toen geregeld dat we daar alsnog konden slapen, dus heel leuk! We bleken ook nog eens in de deluxe kamer te slapen, een heel groot appartement! Heel sjiek dus :) voor eten avondeten (en de andere dagen dat we daar waren), zijn we teruggegaan naar het restaurant VN het hotelletje, wat een lekker eten! En echt Indiase, dus dat hebben we vaak gegeten de laatste dagen!

De volgende dag zijn we gaan winkelen! Omdat in Dehradun een FabIndia zit, een sjieke Indiase winkel, een bezoek waard! We zijn erheen gegaan met een tuktukbusje : met 8 personen in een karretje waar er eigenlijk maar 4 inpassen, een hele ervaring dus :) We hebben in de winkel dan ook de hele ochtend rondgelopen en van alles ingeslagen. De rest van de dag hebben we niks gedaan, ook wel relaxt, want de dag erna gingen we weer door, nu naar het Corbett Tiger Reserve! Hier hebben ze tijgers, en we wilden wel een poging wagen om die te zien. Aangekomen in het dorpje bij het reservaat bleek dat de kampeerplek die we op het oog hadden niet eruit zag zoals we hoopten, dus we hebben besloten om daar een hotel te pakken. De eerste dag hebben we geprobeerd om met onze eigen auto het park in te rijden, maar het bleek dat ze de regels zo’n maand of 3 geleden veranderd hadden en het dus niet meer mogelijk was met eigen vervoer, alleen nog met safari’s … Een domper dus … Teruggekomen in het hotel maar besloten om een safari voor de volgende ochtend te boeken, we zijn natuurlijk niet voor niks naar het park gereden!

De volgende ochtend om 6 uur moesten we klaar staan, de safari begon! Het was vroeg en koud, dat zijn we niet meer gewend! Maar de safari was erg leuk, hoewel we jammergenoeg geen tijgers hebben gezien. Wel een aantal andere dieren dus het was zeker de moeite waard! En we gaan nog naar een ander park, dus we hebben nog een kans!
Na de safari hebben we besloten om meteen naar Delhi te rijden, een rit die weer lang zou duren. Eenmaal onderweg bleek de weg heel goed te zijn, en een heel groot stuk hebben we zelfs over een hele goede weg met meerdere banen gereden! Dat was iets nieuws! Eenmaal aangekomen in Delhi bleek het verkeer ook mee te vallen en zijn we naar de landrover dealer gereden, we hadden wat onderdelen voor de auto besteld en daar laten afleveren. Dus we hebben nu wat reserve onderdelen bij, gewoon voor de zekerheid. Hierna doorgereden naar het door ons uitgekozen hotel. Dit bleek ook een goede keuze: leuke locatie en hele aardige mensen!

We hebben nu een nachtje geslapen en gaan zo beslissen wat we vandaag gaan doen :)

Groetjes uit New Delhi!

Cathelijne en Rutger

This entry was posted in India. Bookmark the permalink.

2 Responses to India – Dehradun, Corbett Tiger Reserve & naar Delhi

1. Rutger & Lijn says:

Daar moet je dan wel voor betalen :-)

2. Rutger & Lijn says:

We zijn het nog niet vaker tegen gekomen … Maar hier stonden er wel 10 op een rij (zoals vaak .. Ze verkopen allemaal het zelfde op een bepaalde plek .. Er is niemand die denkt: zij verkopen thee, laat ik er cakejes bij verkopen!)

3. Zeno says:

Ik zie alleen maar tanks ;-)

4. mama Wilma says:

No road at all!!

5. mama Wilma says:

Lekkerrrrr!!!!

6. mama Wilma says:

Ik zou niet onder die losse stenen gaan staan!!

7. mama Wilma says:

Doodzwijgen dan is het er niet?

8. mama Wilma says:

Stoere foto, Lijnie!

9. Mama Francine says:

Dit bord staat ook langs de weg tussen Heeze en Someren erg he!

10. mama Wilma en papa Heddy says:

Ik was ook niet meegegaan hoor!!

11. mama Wilma en papa Heddy says:

Rutger moet inderdaad een topdag hebben gehad!!

12. mama Wilma en papa Heddy says:

Mooie foto, maar wel geen echt strandweer!

13. mama Wilma en papa Heddy says:

Wat grappig! Hoe toevallig kan het zijn dat je er twee op hetzelfde moment tegenkomt?

14. mama Wilma en papa Heddy says:

Wat raar, al die dure auto’s die op deze foto staan. Dat valt me meteen op!

15. mama Wilma en papa Heddy says:

Je mag wel weer heel veel in die bunker!!

16. mama Wilma en papa Heddy says:

Goede vermomming!!

17. mama Wilma en papa Heddy says:

Was dat wel met een gids?

18. mama Wilma en papa Heddy says:

Hier werd dus wel enige zelfwerkzaamheid gevraagd!

19. mama Wilma en papa Heddy says:

Een echte safari!

20. mama Wilma en papa Heddy says:

Ziet er niet zo camping-achtig uit.