Thailand – Bangkok en verder zuid

Vanuit Siem Reap, Cambodja zijn we vroeg vertrokken richting Bangkok, Thailand. Een rit van 500 kilometer met een grensovergang. Aangezien iedereen lyrisch is over Thailand zijn onze verwachtingen hoog en dat is maar goed ook anders waren we waarschijnlijk (te) lang in Cambodja gebleven ;) we gaan hier zeker nog eens terug! Eenmaal bij de grens verliep alles soepel en waren we in een uurtje klaar. De weg naar Bangkok is heel goed maar de Thai rijden daarom ook erg hard en willen ons vaak van de weg drukken. Het voelde weer een beetje als in Nederland tijdens de avondspits. Zoals altijd bij grote steden komen we aan in de avondspits van Bangkok. Het is drukkend warm en zonder airco pikken we het af in de auto. Gelukkig heeft Cathelijne navigatie en rijden we in een paar uur in rechte lijn naar het hotel, wat een grote stad. Bij ons hotel aangekomen kijken we of we Jan kunnen vinden, iemand die we in Iran hebben ontmoet en nog steeds contact mee hebben. Onze wegen kruisen toevallig weer hier en hadden afgesproken, zo wordt de wereld erg klein :) Vanaf beneden kijken we vier verdiepingen hoger en zien hem in zijn bekende outfit naar beneden komen, fantastisch!

De dagen in Bangkok hebben we dan ook met hem en een vriend van hem, die over was gekomen uit Nederland, doorgebracht. Doordat zij een fietstocht gedaan hadden in Bangkok en die geweldig vonden, moesten wij er natuurlijk ook geloven! Dus de eerste dag een beetje rondgelopen door Bangkok, naar het paleis en de omliggende gebouwen geweest, en ‘s avonds een avondfietstour door Bangkok. Wat ontzettend leuk! We hebben door kleine straatjes gefietst, onder andere in China town en de bloemenmarkt.
De volgende dag besloten we een tocht over het water te maken in een longtail boot, een klassieke Thaise boot, weer samen met de vrienden uit Rotterdam :) Maar toen we net onderweg waren, begon het te regenen! En niet zo’n beetje ook niet! Dus maar een cafeetje ingedoken om vast te lunchen. Nu een uurtje konden we weer verder (de straten stonden toen wel even helemaal blank, het riool kon al het water niet aan, dus niet gek dat Bangkok na een aantal dagen zware regenval onder water stond …), en hebben alsnog de boot gepakt. Heel leuk, varen door allerlei kleine slootjes en bekijken hoe de mensen in de buitenwijken van Bangkok echt leven.

Na deze gezellige dagen met Jan en Tom werd het weer tijd om door te reizen, we moesten en zouden toch echt een keertje naar het strand! Dus een strand uitgezocht. Na een dag rijden (gelukkig lag het op de weg naar het zuiden) bleek dit eerste strand een grote tegenvaller … De ‘boulevard’ was gewoon een doorgaande weg en het strand was nogal vies … Dus maar snel een hotel met internet gezocht en op zoek naar een nieuw strand …
Dus de volgende dag meteen door naar Koh Lanta Yai, dat bekend staat om een van de mooiste stranden van Thailand. We moesten met de ferry over, wel weer grappig; met de ferry is altijd leuk! Aangekomen op het eiland bleek het vooral een resort-achtig eiland te zijn: iedereen werd met busjes vanuit het vliegveld naar het eiland gebracht om de hele dag niet van het resort af te komen …

Toegeven: de stranden waren erg mooi (maar niet zo mooi als Tulum in Mexico, we zijn verwend …) maar de mensen spraken ons niet aan … Maar we wilden strand, dus zijn in een heel mooi hotel met zwembad gaan zitten om een paar dagen niks te doen (dat resulteerde bij ons in 1 dag: ontzettend verbrand en verveeld na een hele dag aan het zwembad zitten)! We hebben de frisbee goed kunnen gebruiken op het strand!

Na 1 dag hadden we het dus gezien. Hoewel iedereen dus lyrisch is over Thailand, zijn wij er niet echt over te spreken: te toeristisch, te veel backpackers en ‘resort-gangers’ en wij vonden de Thai ook niet echt aardig in vergelijking met mensen uit andere landen … Maar niet ieder land kan bovenaan je lijstje van mooiste landen staan :) Gelukkig hebben we geen 4 weken geboekt en besluiten om in één ruk door te rijden naar Maleisië!

Groetjes,

Cathelijne en Rutger

This entry was posted in Thailand. Bookmark the permalink.

0 Responses to Thailand – Bangkok en verder zuid

1. Rutger & Lijn says:

Daar moet je dan wel voor betalen :-)

2. Rutger & Lijn says:

We zijn het nog niet vaker tegen gekomen … Maar hier stonden er wel 10 op een rij (zoals vaak .. Ze verkopen allemaal het zelfde op een bepaalde plek .. Er is niemand die denkt: zij verkopen thee, laat ik er cakejes bij verkopen!)

3. Zeno says:

Ik zie alleen maar tanks ;-)

4. mama Wilma says:

No road at all!!

5. mama Wilma says:

Lekkerrrrr!!!!

6. mama Wilma says:

Ik zou niet onder die losse stenen gaan staan!!

7. mama Wilma says:

Doodzwijgen dan is het er niet?

8. mama Wilma says:

Stoere foto, Lijnie!

9. Mama Francine says:

Dit bord staat ook langs de weg tussen Heeze en Someren erg he!

10. mama Wilma en papa Heddy says:

Ik was ook niet meegegaan hoor!!

11. mama Wilma en papa Heddy says:

Rutger moet inderdaad een topdag hebben gehad!!

12. mama Wilma en papa Heddy says:

Mooie foto, maar wel geen echt strandweer!

13. mama Wilma en papa Heddy says:

Wat grappig! Hoe toevallig kan het zijn dat je er twee op hetzelfde moment tegenkomt?

14. mama Wilma en papa Heddy says:

Wat raar, al die dure auto’s die op deze foto staan. Dat valt me meteen op!

15. mama Wilma en papa Heddy says:

Je mag wel weer heel veel in die bunker!!

16. mama Wilma en papa Heddy says:

Goede vermomming!!

17. mama Wilma en papa Heddy says:

Was dat wel met een gids?

18. mama Wilma en papa Heddy says:

Hier werd dus wel enige zelfwerkzaamheid gevraagd!

19. mama Wilma en papa Heddy says:

Een echte safari!

20. mama Wilma en papa Heddy says:

Ziet er niet zo camping-achtig uit.